Dobrý den,
dovolte mi krátce se vrátit k proběhlému veletrhu s názvem Komunální veletrh, který se konal pod záštitou Svazu měst a obcí ČR z minulého týdne v Olomouci.
Náš tým pořádá veletrhy doma i v zahraničí již několik desetiletí, a vždy touto dobou po skončení jednotlivé akce především děkuje všem klientům za účast a analyzuje data návštěvnosti a PR ze strany pořadatele pro komerční použití účastníků v řadách vystavovatelů.
Naše poděkování Vám, vystavovatelům, není třeba zdůrazňovat. Vaší účasti si vážíme a upřímně děkujeme. Co se návštěvnosti týká, jsme stejně tak jako vy zklamáni a musíme vše pečlivě vyhodnotit. Je jasné, že první ročník sebou nese určitá rizika, ale vzhledem k tomu, jaký byl o veletrh zájem ze strany komerčních subjektů, kolik úsilí jsme tomu společně věnovali, je celkový výsledek zájmu o návštěvu výstavy, spojené s odborným programem, který nemá letos v ČR obdoby „překvapivý“, a to samozřejmě negativně.
Spoustu z Vás nás již kontaktovalo s dotazy ohledně PR akce z naší strany, možnosti vrácení vynaložených prostředků z důvodu nespokojenosti a našeho spojení se souběžně probíhajícím Sněmem Svazu měst a obcí. Dovolte mi podrobněji vše vysvětlit a alespoň částečně odpovědět touto obecnější formou.
Ze všech předem zaregistrovaných návštěvníků prostřednictvím registračních formulářů na stránkách pořadatele nakonec fyzicky prošlo veletrhem 593 osob.
K vlastní návštěvnosti mohu jen opakovat to, s čím jsme Vás průběžně informovali, již během příprav i jménem hlavního partnera akvizice odborných návštěvníků z řad samospráv Svazu měst a obcí ČR. Vše plánované a předem avízované v rámci PR proběhlo, a to dokonce nad rámec standardních postupů při podobných akcí. Dnes opravdu sami netušíme, proč výsledek nedopadl podle našich očekávání a co zapříčinilo výsledný nízký stav návštěvnosti, ačkoli zájem o návštěvu výstavy a odborného programu v průběhu návštěvnické kampaně byl standartní a optimistický. Jestli bylo chybou zaměřit se hlavně na členy zastupitelstev a úředníků samospráv, nebo termín a místo dnes opravdu nevíme. Musíme zkontaktovat všechny zájemce o návštěvu a pokusit se najít relevantní závěr i s partnery a s ohledem našich plánů do budoucna, kterým jsme nemálo obětovali.
Ohledně vrácení prostředků, jak sami tušíte, je bohužel situace daná obecnými obchodními vztahy. My, jako pořadatel, dokážeme připravit veletrh na profesionální úrovni a dostát všem závazkům vlastní účasti spojených s objednanými službami. Vynaložit veškeré know-how k tomu, aby veletrh byl řádně propagován podle typu akce a v tomto případě se zaměřením na B2B klientelu, ale nedokážeme predikovat a nikde neuvádíme předem, jak návštěvnost dopadne. To prostě není možné. Navíc na tomto premiérovém ročníku. Ač bychom rádi Vám alespoň část prostředků vrátili popř vynahradili jinak, i s ohledem na fakt, že tato událost nebyla plánována jako jednorázová, ale s představou vzniku nové a opakující se události, tak toto není možné. Finanční prostředky byly vyčerpány na organizaci a zabezpečení veletrhu jako takového.
Závěrem mi dovolte ještě jednou vyjádřit politování nad celkovou návštěvností. Za pořadatele a naše partnery jsme přesvědčeni, že veletrh s tímto zaměřením a takovýmto programem má v ČR budoucnost a sami jsme se v tomto při přípravách ujistili – zájem ze strany komerčních subjektů a ve finále i státních subjektů o spolupráci byl velký. Jestli malá návštěvnost byla způsobena zvolením místa nebo času, úzkou cílovou skupinou návštěvníků, krátkou přípravou, prvním ročníkem konání nebo jiným důvodem si dnes neumíme vysvětlit a budeme všechna data nadále shromažďovat. Dnes jen upřímně doufáme, že v budoucnu Vám budeme umět vše vysvětlit podrobněji a mnohým z Vás i nabídnout podobný projekt, ale s již lepším výsledkem a Vaše vynaložené investice Vám při této spolupráci alespoň částečně vynahradit.
Za pořadatele veletrhu
Michal Drážďanský, ředitel projektu